« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Poštovani osmaši i roditelji,
Počele su prijave u sustav, a uskoro će i prijave u programe , kao i upisi. Da biste bili informirani kao i sigurni u pravilan izbor programa preporučam ove portale:
www.upisi.hr
www.škole.hr
www.srednja.hr
e-Usmjeravanje
Na portalu: upisi.hr nalaze se hodogrami za redovite kandidate, za kandidate s teškoćama u razvoju, i za upis u razredne odjele za sportaše i umjetničke odjele. Tu ćete naći detaljne upute vezano uz prijave i upise kandidata.
Posebno preporučam portal: e-Usmjeravanje, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, u kojem imate Upitnik interesa i kompetencija, koji će vam pomoći napraviti samoprocjenu vlastitih interesa i kompetencija te time olakšati izbor zanimanja. Preporučam brošuru "Kamo nakon osnovne škole", u kojoj su opisani svi programi u Republici Hrvatskoj, nastavni predmeti i satnica kroz godine školovanja, navedeni Učenički domovi i ostale informacije.
Zajednički roditeljski sastanak zakazujemo za 12. 6. 2024., u srijedu u 18.00 sati.
U prilogu su preporučeni normativni akti.
Pedagoginja:Željka Mikić-Kraker
https://www.hakom.hr/
https://www.youtube.com/watch?
Pripremna nastava hrvatskog jezika za inojezične učenike (azilante)
u školskoj godini 2019./2020.
Pripremna nastava hrvatskog jezika za učenike azilante intenzivno je učenje jezika po jedan ili dva sata dnevno. Naša škola ove školske godine primila je 17 učenika sirijskog državljanstva koji su dobili azil u Republici Hrvatskoj. Došli su nam učenici različite dobi, od prvog do sedmog razreda. Nastava je bila organizirana u dvije grupe, za mlađe i starije učenike. Odmah na početku stvoreni su dobri materijalni uvjeti za održavanje nastave jer je pripremna nastava dobila svoje stalno mjesto (učionica broj 24), svoju ploču i sve materijale za rad (udžbenike, bilježnice, papire, bojice itd.). Učionica u kojoj se nastava održavala prostrana je i ugodna, smještena na mirnom mjestu u dnu školskog hodnika, s pogledom na park. Na početku godine učionica je dobila i kutak za odmaranje, opremljen udobnim kaučem na kojem su djeca mogla sjediti za vrijeme odmora ili tijekom druženja uz društvene igre. Nešto kasnije stigli su i novi ormari u koji su djeca mogla odlagati svoje radove, a učiteljica razne nastavne materijale. Sve zajedno doprinijelo je pogodnom radnom ozračju te su učenici rado dolazili u svoju učionicu. Imali smo sreću da smo tijekom sunčanih dana rujna i listopada 2019. godine mogli koristiti i prekrasan vanjski prostor, malu učionicu na otvorenom koja se nalazi unutar škole.
Neki su učenici sa svojim obiteljima početkom 2020. godine preko noći otišli, tražeći bolju budućnost u drugim europskim državama. Oni koji su ostali nastavili su vrijedno učiti hrvatski jezik i u doba izolacije izazvane korona virusom. Tada je pripremna nastava bila individualizirana na način da je svako dijete imalo svoj nastavni sat hrvatskog jezika. U to smo vrijeme zajedno učili hrvatski jezik, matematiku, engleski jezik, prirodu, geografiju i povijest kako bi učenici uspješno savladali školsko gradivo i napisali svoje domaće zadaće.
Naši inojezični učenici uložili su veliki trud u savladavanje raznih područja znanja i tokom cijele školske godine nisu željeli da se pravi razlika između njih i ostale djece. S njihovim razrednim i predmetnim učiteljima i učiteljicama ostvarena je dobra suradnja koja je funkcionirala i u vrijeme virtualne nastave. Zahvaljujući dobroj suradnji učitelja i velikom trudu djece da sudjeluju u svim školskim aktivnostima, naši su inojezičari uspješno završili školsku godinu! Njihovi brojni likovni radovi krase i naš zbornik nastao za vrijeme virtualne nastave. Sudjelovali su i aktivno doprinijeli uljepšavanju škole za vrijeme svih državnih blagdana, a svojim su zborskim nastupom na Božićnoj priredbi uljepšali taj svečani trenutak dijeljenja poruka mira i ljubavi.
U svojoj su učionici izradili malo lutkarsko kazalište, napravili brojne lutke s kojima su započeli i raditi predstave. Slikali su, pjevali, recitirali pjesmice naučene napamet, plesali, šili i kreativno se dotakli svega što su u svoje ruke prihvatili. Naučili su lijepo čitati i pisati. U vrijeme virtualne nastave čitali su priče na hrvatskom jeziku vježbajući čitanje i prozodijske značajke našeg jezika.
Na pismenoj i usmenoj provjeri znanja hrvatskog jezika koja je organizirana 1.7.2020. godine pokazali su lijepo poznavanje gramatike hrvatskog jezika na razini svog uzrasta. Tako su potvrdili da je njihovo znanje usklađeno s razinom znanja potrebnom za redovito praćenje nastave u sljedećoj školskoj godini.
Njihov uspjeh samo potvrđuju ono što dobro znamo, a to je da je dobra komunikacija među odraslima potrebna da bi djeca uspješno rasla i ostvarivala svoje potencijale. Zato se od srca zahvaljujem našoj ravnateljici i svim kolegama koji su u školi stvorili plemenito i poticajno ozračje za učenike kojima je ta toplina i briga bila istinski potrebna, poticali ih i provjeravali njihovo znanje, poštivali ih i vjerovali u njihove sposobnosti. Njihov uspjeh naš je zajednički uspjeh!
Ivana Bašić, prof. hrvatskog jezika i književnosti