« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Poštovani osmaši i roditelji,
Počele su prijave u sustav, a uskoro će i prijave u programe , kao i upisi. Da biste bili informirani kao i sigurni u pravilan izbor programa preporučam ove portale:
www.upisi.hr
www.škole.hr
www.srednja.hr
e-Usmjeravanje
Na portalu: upisi.hr nalaze se hodogrami za redovite kandidate, za kandidate s teškoćama u razvoju, i za upis u razredne odjele za sportaše i umjetničke odjele. Tu ćete naći detaljne upute vezano uz prijave i upise kandidata.
Posebno preporučam portal: e-Usmjeravanje, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, u kojem imate Upitnik interesa i kompetencija, koji će vam pomoći napraviti samoprocjenu vlastitih interesa i kompetencija te time olakšati izbor zanimanja. Preporučam brošuru "Kamo nakon osnovne škole", u kojoj su opisani svi programi u Republici Hrvatskoj, nastavni predmeti i satnica kroz godine školovanja, navedeni Učenički domovi i ostale informacije.
Zajednički roditeljski sastanak zakazujemo za 12. 6. 2024., u srijedu u 18.00 sati.
U prilogu su preporučeni normativni akti.
Pedagoginja:Željka Mikić-Kraker
STRUČNA SLUŽBA ŠKOLE - ŠK. GOD. 2022./23.
Stručna služba škole dostupna je za sva Vaša pitanja na e-mail adresi: strucnasluzbaosbb@gmail.com. Na navedenu adresu nam se možete obratiti u bilo kojem trenutku s bilo kojim upitom ,a mi ćemo Vam nastojati u što kraćem vremenskom roku dostaviti povratnu informaciju.
Na ovom mjestu moći ćete pratiti sve važne teme i informacije vezane za rad Stručne službe.
Stručni tim škole:
Mima Juračak - knjižničarka
Željka Mikić-Kraker - pedagoginja
Dolores Novak Vecko - socijalna pedagoginja
Irena Horvat - logopetkinja
Prilikom procjene psihofizičke zrelosti djeteta za upis u prvi razred osnovne škole, vrši se, između ostalog i provjera razvijenosti predvještina čitanja i pisanja. To je vrlo važno, stoga, jer su predčitalačke vještine preduvjet za razvoj čitalačkih vještina, a one se razvijaju u predškolskoj dobi.
Predvještine čitanja i pisanja, kao uvjet nesmetanog učenja podrazumijevaju uredan jezično – govorni razvoj, razvijenu fonološku svjesnost, te uočavanje veze slovo - glas. Čitanje je složena vještina koja uključuje aktivaciju mnogih znanja i sposobnosti, a cilj je razumijevanje pisane poruke. Da bi moglo razumjeti napisano , dijete mora prije svega vidjeti grafem (slovo), povezati ga sa fonemom (glasom), izdvojiti glasove u riječima, spojiti ih u smislenu cjelinu i razumjeti napisanu riječ.
Fonološka svjesnost
Kada djeca razvijaju fonološku (glasovnu svjesnost)?
Fonološka svjesnost je sposobnost rastavljanja riječi na glasove i sastavljanje glasova u riječ, povezivanje glasova sa slovima i kao konačnica razumijevanje napisane riječi.
Razine razvija fonološke svjesnosti kod djeteta urednog jezično – govornog razvoja:
Preduvjeti za nesmetan razvoj predvještina čitanja i pisanja kod djeteta su:
Pored korisnih jezično – govornih igri za poticanje predčitalačkih vještina (prepoznavanje i imenovanje poznatih zvukova, brojalica, opisivanja slika, prepričavanja doživljaja, prepričavanja priča , traženja riječi koje se rimuju, pronalaženja početnog glasa u riječi, raščlanjivanja riječi na glasove, sastavljanja glasova u riječ) , logopedi preporučuju pričanje priča djetetu, kao najjednostavniji način poticanja jezično- govornog razvoja. Zajedničkim čitanjem slikovnica dijete uočava da slikovnica (kasnije knjiga) sadrži pisani tekst koji se pretvara u priču. Na taj način , već od najranije dobi aktivnosti čitanja i prepričavanja obogaćuju djetetov rječnik.
Irena Horvat, log.
Literatura:
Najčešći poremećaji jezično – govorne komunikacije djece predškolske dobi (Priručnik za roditelje, odgojitelje, pedijatre i sve koji prate razvoj djece, HLD, Gradski ured za obrazovanje i šport, Zg)
Razvoj govora ( priručnik) Ilona Posokhova), Ostvarenje