preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Bobetko" Sisak

Login
Ljetopis

100 godina školstva
Ljetni boravak

"Krenimo zajedno"

     

               Projekt 

          "Krenimo zajedno" 

            

Kalendar 2022./2023.

      

         https://bit.ly/3qKksaX

 

Digitalno pismo

ŠKOLA ZA ŽIVOT

   

Projekt ČITANJE

Projekt "Čitanje ne poznaje granice"

Oglasna ploča
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Besplatni udžbenici

   

Državno natjecanje -2. mjesto u odbojci (m) 1. mjesto islamski vjeronauk

Tražilica
Tražilica
Korisni linkovi
Arhiva dokumenata
Žubor života

DIGITALNI ŠKOLSKI LIST

http://bit.ly/zuborzivota

ŠKOLONTIRANJE

Priloženi dokumenti:
Vijest Svjetski dan volontera.docx

Pogledajte...

      

Projekt Pet za net

        

 
Priloženi dokumenti:
Pet za net.docx

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Predvještine čitanja i pisanja
Autor: Irena Horvat, 18. 5. 2020.

Prilikom procjene psihofizičke zrelosti djeteta za upis u prvi razred osnovne škole, vrši se, između ostalog i provjera razvijenosti predvještina čitanja i pisanja. To je vrlo važno, stoga, jer su predčitalačke vještine preduvjet za razvoj čitalačkih vještina, a one se razvijaju u predškolskoj dobi.


Predvještine čitanja i pisanja, kao uvjet nesmetanog učenja podrazumijevaju uredan jezično – govorni razvoj, razvijenu fonološku svjesnost, te uočavanje veze slovo - glas. Čitanje je složena vještina koja uključuje aktivaciju mnogih znanja i sposobnosti, a cilj je razumijevanje  pisane poruke. Da bi moglo razumjeti napisano , dijete mora prije svega vidjeti grafem (slovo), povezati ga sa fonemom (glasom), izdvojiti glasove u riječima, spojiti ih u smislenu cjelinu i razumjeti napisanu riječ.

Fonološka svjesnost

Kada djeca razvijaju fonološku (glasovnu svjesnost)?

Fonološka svjesnost je sposobnost rastavljanja riječi na glasove i sastavljanje glasova u riječ, povezivanje glasova sa slovima i kao konačnica razumijevanje napisane riječi.

Razine razvija fonološke svjesnosti kod djeteta urednog jezično – govornog razvoja:

  • Prepoznavanje i stvaranje rime (3-4 god.)
  • Prepoznavanje slogova (4-5 god.)
  • Prepoznavanje prvog glasa u riječi  (5,5 god.)
  • Rastavljanje riječi na glasove i sastavljanje u smislene cjeline  (6 god.)
  • Stvaranje veze slovo – glas (6.5 god.)
  • Sposobnost stvaranja novih riječi dodavanjem , oduzimanjem ili premještanjem glasova u riječima (7 god.)

Preduvjeti za nesmetan razvoj predvještina čitanja i pisanja kod djeteta su:

  • Uredan jezično – govorni razvoj
  • Sposobnost razumijevanja onoga što govori, govora drugih, razumijevanje sadržaja priče koju i samo može prepričati
  • Izgovor glasova do šeste godine mora biti uredan
  • Rečenica uredne gramatičke strukture
  • Lako učenje pjesmica
  • Stvaranje i uočavanje rime
  • Dobro pamćenje (pjesmice, priče, slike , događaji)
  • Uredna pažnja i koncentracija
  • Motorička spretnost
  • Interes za crtanje i pisanje

Pored korisnih jezično – govornih igri za poticanje predčitalačkih  vještina (prepoznavanje i imenovanje poznatih zvukova, brojalica, opisivanja slika, prepričavanja doživljaja, prepričavanja priča , traženja riječi koje se rimuju, pronalaženja početnog glasa u riječi, raščlanjivanja riječi na glasove, sastavljanja glasova u riječ) , logopedi preporučuju pričanje priča djetetu, kao najjednostavniji način poticanja jezično- govornog razvoja. Zajedničkim čitanjem slikovnica dijete uočava da slikovnica (kasnije knjiga) sadrži pisani tekst koji se pretvara u priču. Na taj način , već od najranije dobi aktivnosti čitanja i prepričavanja obogaćuju djetetov rječnik.

Irena Horvat, log.

Literatura:

Najčešći poremećaji jezično – govorne komunikacije djece predškolske dobi (Priručnik za roditelje, odgojitelje, pedijatre i sve koji prate razvoj djece, HLD, Gradski ured za obrazovanje i šport, Zg)

Razvoj govora (  priručnik) Ilona Posokhova), Ostvarenje





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju