2020-04-07 17:31:11 Nastava na daljinu – Početak vrednovanja i ocjenjivanja učenika Autor : Željka Mikić-Kraker , 7.04 2020. Poštovani roditelji i učenici, Škole su dobile Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja . Od 6.-9. travnja je tjedan ponavljanja i planiranja , a od 14. travnja počinje vrednovanje i ocjenjivanje učenika . U nastavku su detaljnije informacije. Važno je da osigurate krug povjerenja za učenje , koji je posebno potreban učenicima razredne nastave . Potičite dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabrujte ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju . Vaša je odgovornost da pomognete djetetu, ali ne i da umjesto njega pišete domaće zadaće, izrađujete radove koje treba samostalno napraviti ili vršite pritisak na dijete i učitelje vezano uz bolje ocjene . Roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne varaju , ne prepisuju i da cijene svoj i tuđi rad . Postavite pravila škole u kući i odredite vrijeme za učenje ,što se posebno preporučuje za učenike predmetne nastave. Vrednovanje se više ne oslanja na poznavanje sadržaja, kao glavni pokazatelj znanja, već i na druge elemente : samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenoga, sklonost timskom radu s ostalim učenicima … Tijekom nastave na daljinu , učenici će dobiti ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza , s tim da se očekuje njihovo samostalno izvođenje složenijih zadataka . Prilikom vrednovanja učenik će dobiti povratnu informaciju o ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda , ali i kako poboljšati svoje učenje . Kao roditelji to ćemo postići ako pratimo rad djeteta, potičemo njegovu aktivnost i suradnju s učiteljem i sa drugim učenicima . Sadržaji koje će učitelji vrednovati i ocjenjivati biti će usmjereni samo na bitno , bez sporednih detalja ili činjenica . Inovativne metode vrednovanja su izrada projekata, plakata, rješavanje problema , izrada e-portfolija , istraživački i praktični radovi , za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz davanje stalnih povratnih informacija učeniku tijekom cijelog procesa izrade . Kroz sve nastavne predmete vrednovati će se aktivnost učenika preko diskusija, pisanja domaćih zadaća i iz toga će se dobiti barem jedna ocjena. Ako učenik napravi jedan složeniji zadatak iz inovativnih metoda vrednovanja , također može dobiti ocjenu. U ovom trenutku važno je da svi - učitelji, učenici i roditelji imaju razumijevanja jedni za druge.
Željka Mikić-Kraker , školska pedagoginja |
Osnovna škola "Braća Bobetko" Sisak |